Debuut Eddy Moll in de libre C3 klasse!

Eddy Moll trad aan voor zijn eerste competitiewedstrijd in het libre team Z.B.C. 6. tegen De Poedel 1. In 40 beurten maakte de tegenstander van Eddy, Ben Bril, de partij uit. Eddy kwam 1 carambole terug. Het was een spannende strijd.

Peter Lutz gepromoveerd!

Peter Lutz heeft zich na zich onlangs als eerste te hebben geplaatst voor de finale libre 4e klas in de dagcompetitie en te zijn gepromoveerd naar de 3e klasse libre, heeft hij zich nu ook als eerste geplaatst voor de finale driebanden 3e klasse. Hij zag  nu kans al zijn partijen te winnen en te eindigen op een moyenne van 0,360, hetgeen betekent dat hij gepromoveerd is naar de 2e klasse driebanden. Verliep zijn eerste partij nog zeer moeizaam (moyenne van 0,204), de andere 3 partijen werden beëindigd met mooie moyennes van 0,434, 0,500 en 0,526.

De finales dagcompetitie van de 4e klas libre en 3e klas driebanden worden georganiseerd door BV De Pomerans  in de periodes 20-26 februari, en 20-26 maart 2017. Als de precieze data bekend zijn, zullen we deze op site plaatsen.

Peter wordt alvast veel succes toegewenst.

PK Kalender 2016 – 2017

Klik op de afbeelding voor een vergroting.

Peter Lutz plaatst zich voor de finale!

vw-voorwedstrijden-libre-4e-klasse-dag

Met 44 punten plaatst Peter Lutz zich voor de districtsfinale libre 4e klasse dagbiljart. Geweldig resultaat!

Finale PK driebanden 3e klasse

De voorwedstrijden op Urk verliepen helemaal niet zo goed. Groot was de verrassing dus toen de uitnodiging voor de finale op de denkbeeldige mat viel.

Eerst nog de voorwedstrijden PK libre 3e klasse. Drie avonden in Zwartsluis. Het resultaat is op deze site te zien. Vrijwel onmiddellijk daarna de finale driebanden te Kampen. Dertien wedstrijden nagenoeg binnen een week. Het lijkt wel werken. Zeker met dit warme weer.

Donderdagavond twee partijen. Eentje gewonnen, eentje verloren. Vrijdagavond idem. Leuk dat Peter Lutz nog even kwam kijken.

Zaterdag de resterende drie partijen. Alles is nog mogelijk. Onder het toeziend oog van Joop Locht verloopt de eerste partij desastreus. Negen caramboles in 65 beurten. Biljarten houdt de mens eenvoudig. Daarna lunchpauze en de zesde partij tegen Teus van Staveren. Het gaat gesmeerd en ik sta op een gegeven moment met 14-7 voor. We moeten er 20 maken, dus dat moet lukken. Teus zit inmiddels aan de doping (Berenburg) en dat helpt hem geweldig. Een serie van acht (!) en daarna twee keer twee. Dan nog eentje en daar zit je dan, vol eerbied voor je tegenstander. De laatste partij wilde ik om diverse redenen niet verliezen en dat lukte. Uit in 44 beurten en een gedeelde vijfde plaats. De uiteindelijke kampioen Hessel Hakvoort verloor slecht één partij. Van mij……

Al met al een gezellig toernooi, uitstekend georganiseerd door de mannen en vrouwen van de KBC!

Johan Louwerse

Resultaten Johan Louwerse

VW Libre 4e klasse J. Louwerse

Rapport Johan Louwerse

Een mooi handgeschreven rapport van de voorwedstrijden van Johan Louwerse in de PK Libre 4e klasse in Zwartsluis bij vereniging De Bleistarte. Is dit voldoende voor een finaleplaats?